1

Tråd: Canon MP640 och 4GR = Problem

Hej!
Har haft 4GR ett par månader och den har fungerat hyfsat men tappat fart, idag dog den helt och jag har väl tillbringat dagen med felsökning, till slut hamnade jag på min Canon MP640 Wi-FI printer (som fungerar att skriva ut från) och det verkar vara felkällan, den sänker på ngt sätt Dovadon, det går inte ens att logga in på 192.168.1.1 (skrivarens IP är 192.168.1.173), såg att default IP på skrivaren är 192.168.1.1 från fabrik (och borde ändras så fort man konfigurerat den) men det finns ingenstans i några menyer som indikerar att den fortfarande används annan än som gateway.

Några tips någon?

2

Sv: Canon MP640 och 4GR = Problem

Vad har du för IP address på din router?

3

192.168.1.1 = 4GR

Kör den trådlösa skrivaren via USB nu så då funkar det, konstigt att det har fungerat i ett par månader utan problem innan, skrivaren kanske har fått för sig ngt, får leta efter firmware till den.

Det slutade bara att fungera helt och hållet helt plötsligt.

4

Finns det ingen DHCP klient på skrivaren eller måste man manuellt ställa in en IP address?

5

Junkan, intressant. Jag har haft en del problem med WLAN på 4GR och har också en Canon MP640 med fast IP-adress. Jag har inte haft några problem med kontakten med skrivaren men jag skall undersöka att köra med skrivaren avstängd.

Sam, det går att välja om skrivaren skall ha fast eller DHCP-konfigurerad IP-adress.

6

Nu har jag provat med MP640 avstängd. Mitt roaming-problem med 4GR/UMR vid filöverföring är kvar. Det betyder inte att MP640 är problemfri, bara att den inte ensam är skyldig till det...

7

Jag har kört både DHCP och fast IP, även nätverkskabel istället för wi-fi och MP640:an stör ut nätet oavsett så det kan ju vara så att den har ballat ur på ngt sätt.
Hittade inga programuppdateringar heller men den får gå till patronerna är slut sedan blir det en ny.

Såg ut som den låg och broadcastade på nätet dessutom oavbrutet.

8

Läs andra kommentaren på denna tråd:

http://www.pcadvisor.co.uk/forums/index … forumid=18