Tråd: Dimma fungerar ej
Hej
Jag vet ej om detta är rätt ställe för denna post men det lär väl märkas.
Jag har i dag tellstick bash11 i rauten och har monterat nexa mottagre vid alla brytare i huset.
Problemet är följande: när jag lagt till en en enhet i dovado så kan jag bara slå på eller av den men inte dimma, för jag pinnen hela vägen upp i appen tänds den men som sagt det går ej få den att dimma. (Alla mottagare är dimmbara)
Sättet jag lagt till dom är inte genom parning utom genom att slå in den områdes siffran som jag har på den vanliga fjärren + nr som den ska vara på.
Som sagt det går tända och släcka men måste jag para dom för att kunna dimma?
Problem nr:2
Rauten sitter kopplad till min dlink 855 och är ansluten som en vanlig nätverks enhet alltså Ej genom wan porten utan via lan port, och den har fått ett fast ip.
Problemet med detta är att den ej kan hämta datum och klockslag i med den ej får någon internet åtkomst via wan port , finns det något sätt att manuelt ställa in datum och tid? Jobbigt med schema läggning annars:)
Eller har någon någon annan ide?
Tipps: kan starkt rekomendera att ni som skaffat bash11 även köper en starkare lös antenn då räckviden blir extremt mycket bättre (nu kan jag sitta hoss grannen och släcka ljusen:). Enda jobbiga är om någon skulle lyckas hitta kombinationerna jag använder för mottagarna och känner för att jäklas:)
/Chali