Tråd: 4G-problem
För drygt en vecka sedan beställde jag ett 4g mobilt bredband från Tele2. Då jag bor och arbetar i Stockholm i veckorna tänkte jag att det kunde vara en passande investering (jag bor inom täckningsområdet för 4g). Till en början fungerade bredbandet okej. Dock kom jag aldrig in på 4G-nätet vilket ju var lite av syftet med hela grejen. Efter att ha ringt och klagat hos Tele2 började problemen hopa sig. Nu kommer jag inte in på varken 3G eller 4G-nätet. Sidorna står bara och laddar och det senaste dygnet har jag inte ens kunnat koppla upp mig på ett nät.
Jag spenderar ungefär 1 h om dagen på telefon med deras idiotsupport och tvingas varje dag höra på deras ständiga tjat om felsökningar och felanmälningar. Ingen verkar ha någon koll på någonting. Hur går jag lättast tillväga för att säga upp skiten? Självklart kommer jag också att bestrida den första fakturan, då jag knappt har varit uppkopplat sedan jag fick hem modemet. Några tips för att bli av med detta problem på bästa möjliga sätt?