Ilsken skrev:Discover skrev:Ilsken skrev:Telenor har högst troligt ett modem kallat Huawei e1550 för att citera deras sida. "Nedladdningshastighet är upp till 3 Mbit/s och uppladdningshastighet är upp till 0,384 Mbit/s." Till priset av 399kr.. Enligt mig ocker.. Comviq säljer samma modem för 99 kr..
Jo, Comviq säljer modemet billigare... men telenor har ett bättre erbjudande än comviq.
Och hur tänker du nu?
Rent ekonomiskt är Telenor ocker. En vecka ingår. Det gör det på Comviq med plus en dag. Dvs köper du ett Comviq för 99 kr och räknar på kostnaden för en vecka plus en dag. Så gör du vinst på det köpet.
Bör nämna att för att få veckan på Comviq måste man regga kortet.
Anledningen till att jag tycker att Telenor har ett bättre erbjudande, det är att det är fri trafik...
Hos Comviq, vad får du där för 29 kr ? Jo, 500 MB data.
Hos Telenor får du fri trafik under ett dygn för 29 kr.
Jag köpte telenors startpaket inklusive modem för 299 kr, då fick jag 2 veckor fri surf, en vecka laddat på kortet, den andra veckan som värdebevis.
Jag använder inte E1550 modemet, jag kör istället med E1750 för bättre hastighet
(har max kommit upp i 2 Mbit/s upp och 5,5 Mbit/s ned),
dock om man räknar på det så fick man modemet jäkligt billigt!
Det du får för 299 kr är:
USB-modem.
SIM-kort med 2 veckor fri surf.
1 m USB-kabel.
För att få tillgång till dina 2 veckor med fri trafik så behöver du inte regga dig som kund.
Hade tänkt att köpa 1 m USB-sladd, men då det följer med i modempaketet så sparade jag 69 kr.
Fast de som inte skickar så mycket data över mobilnätet kanske nöjer sig med Comviq... Jag har tidigare haft 3Bredband kontant, dock var det ju ett tak på 20 GB / månad.
Vad gör jag då så kräver så mycket datatrafik ?
Jo, jag laddar ned / upp videoklipp & bilder på en FTP-server, sedan använder jag uppkopplingen till annat också.
_____
Läst på Comviq.se
" Använder du ett Comviq Surf SIM-kort i ett annat modem än med Comviq Surf Surfstickan, går det inte att tanka med värdebevis.
Däremot går det bra att tanka med både kontokort eller via din internetbank. "
Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.