Tråd: Problem, ber ödmjukast om hjälp!
Helt plötsligt har mitt mobila bredband slutat att fungera...
När jag ska ansluta står det "referensen (handle) är felaktig"
Varför???
Model: E220, kör vista...
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Huawei » Problem, ber ödmjukast om hjälp!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Helt plötsligt har mitt mobila bredband slutat att fungera...
När jag ska ansluta står det "referensen (handle) är felaktig"
Varför???
Model: E220, kör vista...
Kanske ska skriva att jag har telia.... Och mobile connect...
- Är det första gången det har inträffat?
- Hur länge har den fungerat OK?
- Har du kollat programvarans inställningar för att se om det ligger t.ex APN ("online.telia.se") samt dial nummer: *99#
Du kan alltid prova att avinstallera, restarta datorn, och sedan installera om modemet. Det kanske fixar det hela. Man vet aldrig.
- Japp
- haft det ungefär en månad (tjejens som jag lånat)
- Japp det är som det ska....
Har gjort allt det, flera gånger.. Dessutom suttit med datorn i en teliabutik ett flertal timmar endast för att komma fram till att felet ligger i min dator och inte modemet, provat med nyare modem och annat problem...
och annat program....
1. Kolla datorn mot maskar/virus, dom påverkar uppringda modemanslutningar i bakgrunden.
2. avinstallera och installera igen.
Jag antar att du använder en Y-kabel från E220 som är kopplat på två olika usb-hubbar-i-datorn så att e220 får korrekt ström.
om du ej vet vilka usb portar som är separata så brukar det vara dom som är längs från varandra.
blev det bättre ?
1. Redan gjort, anväder en rad olika och ingen hittar något.. är ganska noga med detta och rensar datorn en gång i veckan minst....
2. Nej använder en enkel kabel.. gjort hela tiden.. Provade med en Y-Kabel i telia butiken utan resultat....
Fler förslag?
Och tack för att ni tar er tid!
Vänta vänta vänta nu....
Om jag tänker efter så låter det här bekant!
Den Windows Vista du har - är den 64bit möjligtvis??
Windows vista home premium, service pack 2, 32 bitars.....
Hjälper det??
ok ledigt minne disk samt ram ?
har du antivirus igång, stäng av det tillfälligt och prova igen.
gör ev crc koll minne och hårddisk i datorn om du vet hur, annars skippa det.
bättre ?
Det finns väldigt mycket info på nätet om Vista+E220 problem.
Kolla om du kan uppdatera modemet med ny firmware+dashboard dialer.
G-Man: Finns gott om ledigt disk och minne.... Har kollat med att stänga av antivirus utan framgång.... Crc koll har jag ingen aning om vad det är! Något du kan ge mig instruktioner om?
Samir: Nu har jag uppdaterat som enligt länken du skicka.. Nu kom nästa problem (vet inte om det första är löst än... ) Modemet kan inte hittas... har försvunnit... finns inte någonstans och jag kan inte hitta det i enhetshanteraren, hittar inte det när jag söker efter maskinvaru förändringar... Jag kan öppna programvaran i modemet utan problem... Jag har provat att dra ut och sätta in det igen, installera om, starta om datorn.. ja...
Vad ska jag nu göra?
- Ta bort programmet.
- Ta bort drivrutinerna.
- Plocka bort devicen helt från din Enhetshanteraren i Windows (tutorial hittar du här: http://www.vistax64.com/tutorials/17146 … iver.html)
Sen kan du plocka bort modemet och starta om datorn.
Här är en video folk har följt för att installera den. Det kanske hjälper.
http://www.youtube.com/watch?v=T8VI6Q4cmvM
If shit hits the fan, så kan du alltid skaffa en billig/bättre modem som ingår i Telias kontantsurf paket (kostar 299kr).
Sådär! Nu efter ominstallation, omstarter, väldigt mycket svordomar hittar datorn modemet igen.. MEN!
Ursprungs problemet kvarstår: "referensen (handle) är ogitlig"
Har provat med två andra nya modem i telia butiken, med samma sak.. så, det är inte modemet det är fel på....
Vad ska jag nu göra?
Tack för er tid!
Mvh Stefan
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Huawei » Problem, ber ödmjukast om hjälp!