1

Tråd: Problem.

Allt oftare vill ej uppkopplingsprogrammet hitta modemet.. Detta oberoende av vilket modem jag använder.. Har testat Comviqs egna och Mobile Partner..
Nån som har nåt bra förslag?

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

2

Sv: Problem.

Du provar olika modem och olika uppringare och lyckas trots det inte koppla upp dig regelbundet? Du har kanske problem med usb? Har du möjlighet att prova modemen och uppringarna på en annan dator? Efter vad jag läst i forumet kan en Y-kabel vara till hjälp om modemet är för strömhungrit. Om du har en bärbar dator, märker du någon skillnad mellan att köra på batteri eller när laddaren är inkopplad?

3

Denna jag sitter vid nu är iofs bärbar med direkt på ström utan batt.. Så det utesluter dåligt med strömming.. Byte av usb menlöst..
Ska testa på en annan bärbar..

Det sjuka är att det har givetvis har funkat engång i tiden..

4

Hör du någon "pling" ljud från Windows när du stoppar in modemet i datorn?

Har du avinstallerat och ominstallerat Huaweis drivrutiner?

Jag skulle avinstallera alla relaterade program och börja om från början. Det ser ut som en drivrutin/applikations konflikt.

Annars, kolla om du använder USB2.0 port i datorn och använd EJ en USB kabel i det här läget. Det kan finnas en glapp.

5

Hör inget och det beror nog på att jag tagit väck alla "missljud" Windows tvingar på oss..
Men att jag inte tänkt så långt som ominstall är pinsamt.. Tack Samir för att du har lite hjärna kvar=)

Förövrigt funka det utmärkt i min andra dator..

6

Tänk på att om din lappy, har tex 4 usb portar så finns ganska ofta 'bara' två 500ma att tillgå, många donglar behöver minst 500ma för att funka.

så kolla att dongeln har en egen 'ström krets', vissa donglar behöver mer än 500ma dvs den tar samtliga 4st usb portar 'typ'

bara en tanke,
tror samir vet vilken dongel du har så kanske är orelevant - om inte annars för andras felsökande...

jag har tex en E220 från drei som är helt knäpp, gör liknande saker - funkar oftast... men har fått äran att ligga i botten på lådan med div skräp och reservdelar...

7

Strömmingen ska inte vara ett problem då det har funkat utmärkt före..

Testade donglar är E122.. E1550 och E1750 Samma vägran på alla.. Men funkar i andra datorn.. Slutsats denna datorn är felande länken..

Men FN har jag noll tålamod för detta och tänker mest på hammare.. Övriga förslag mottages tacksamt och testas senare..

8

Avinstallera alla program till donglarna, då brukar programmet fråga om du vill ta bort drivrutinen, gör det.
Installera sedan om program och drivrutin så kommer det säkert fungera.

Jag hade samma problem när jag höll på och testa olika donglar och Connect-program, rätt som det va så hittade inte datorn någon dongel.

9 Senaste redigerad av Ilsken (2010-10-26 19:35:18)

Nu har jag fått skräpet och lira med 3Connect.. Vilket inte var min plan för början.. Men en lösning är en lösning=)

Och även i Mobile Partner.. Comviq Connect kan jag inte testa utlånad..

Vad exakt gjorde jag? Jo avistallerade allt inkl drivrutiner.. Och kasta i det på nytt..

Tack för hjälpen..

10

jupp, det funkar dåligt med flera donglar i en dator, blir lätt svaj.
lättast är att använda en 3G router för att slippa strulet om man använder det på fast plats.

om ominstallation ej hjälper av dongel osv,
prova ominstallation av USB drivrutinerna OM du klarar att hantera de problem som kan uppstå.
ett alternativ är att back datorn till ett datum som funkat, men då försvinner allt som gjort efter det datumet !

jag använder den fina funktionen i adoroid 2.2.1 med wifi hotspot wink när jag är på spring...
= -1 3G abg

11

Problemet är urvärlden nu.. Men för den fullständigt onödiga informationen går denna dator mot en 100 lina..
Mobila är för lek på tåg då jag åker över 120 mil i månaden.. Och på den datorn har jag inga problem (än)..
Och jag kan om jag blir nog desperat köra resesällskapet via mobilen..