Tråd: Tre kopplar ner efter några minuter?
Min bror har ett litet problem och är helt bortom all hjälp när det gäller ettor och nollor. Och då vi bor x antal mil ifrån varandra och mina kunskaper ang. mobila bredband är en aning begränsad vänder jag mig till.. all hjälp jag kan få
Problemet är att hans mobila internet som körs på en stationär dator kopplar ner efter 10-20min. Sen är det helt omöjligt att koppla upp igen. Först efter några timmar kan han köra samma veva igen.. och så går det runt.
Han har provat dongeln i en annan dator. Där fungerar den perfekt. Han har även provat en annan dongel i sin dator (tre också) där har han samma fel.
Har testat olika USB portar på datorn och det är samma symptom på alla.
Så felet ligger ju på hans sida. Men frågan är.. vad kan felet vara?
Jag har lyckats ansluta till hans dator via ett fjärrstyrningsprogram i några minuter. Spanade lite på inställningarna för anslutningen och allt såg ut att se "ok" ut. Från vad jag kunde se. Felet är inte att han tappar DNS, utan hela hans anslutning "dör".
Har varit i kontakt med Tre och deras förslag va att han kunde få en ny dongle. Men det känns inte riktigt rätt väg att gå då den nuvarande fungerar i andra datorer etc.
All form av hjälp uppskattas enormt! (Räkningar måste betalas )