Tråd: Tre krymper täckningsområde
Jag byter tråd för jag vill att någon på Tre gärna läser detta. Igår var jag arg, nu är jag ännu mer arg.
Har haft en felanmälan uppe nu i tre veckor för första september försvann täckningen (modemet visar "ingen tjänst"). Idag har jag äntligen pratat med en tekniker och fått svaret - en totalshock. Jag befinner mig nu i ett täckningshål. Varför? Jo några fler kunder har klivit på nätet, tydligen grannar ca 100 meter nedanför mig. Det belastar masten och täckningsområdet har krympt, därmed lämnat mig i ett täckningshål. Jag kunde inte tro mina öron, efter allt skryt Tre kör med om sin fina täckning. Jag har haft Tre i 3 år, och nu helt plötsligt kommer några kunder till och de krymper täckningen. Vad i h-lvete är det för service? Om det ens är tillåtet enligt konsumentlagar? Jag har skrivit på två års abonnemang i våras, är det verkligen tillåtet då att plocka bort mig för nya kunder? Ska ringa konsumentbyrån för it frågor imorgon.
Om det fanns något vettigt alternativ skulle jag inte vara så upprörd men efter alla års tester vet jag Tre var de enda som gav vettig hastighet. De enda jag inte testat är Ice/Net1, men efter skräckhistorier här på forumet om deras kundtjänst vågar jag knappt.