1

Tråd: VPN Pass-through

Jag använder CheckPoint VPN Secure Client i min PC.
http://www.checkpoint.com/products/vpn-1_clients

Kan man då anända Dovado 4GR?

Jag blev lite fundersam när jag läste följande recention
http://www.dustinhome.se/pd_5010462411.aspx?

2

Sv: VPN Pass-through

Routern har VPN passthrough ska inte vara några problem och ha en VPN klient bakom den,

Gissar att personen ville ha router som VPN server och att VPN klienten ska ligga i routern istället för på pcn.

/Mvh
Mathias

3

VPN klienten ska ligga i routern istället för på pcn.

Kan ni inte tiitta på detta det ligger ju i tiden .

4

THX skrev:

Vill man vara lite elak och ge en känga åt Dovado så kan i alla fall jag tycka att det vore mer intressant med förbättrad nätverksfunktionalitet typ VPN i routern än alla extravaganser som Tellstick, GPS m.m.

Men jag är ju nätverksfreak och hatten av för Dovado som gör ett bra jobb, men kanske lite mer nätverksfokus och lite mindre "bells and whistles"...  wink

5 Senaste redigerad av Mathias (2010-09-09 05:21:47)

svenix skrev:

Vill man vara lite elak och ge en känga åt Dovado så kan i alla fall jag tycka att det vore mer intressant med förbättrad nätverksfunktionalitet typ VPN i routern än alla extravaganser som Tellstick, GPS m.m.

Men jag är ju nätverksfreak och hatten av för Dovado som gör ett bra jobb, men kanske lite mer nätverksfokus och lite mindre "bells and whistles"...  wink

"
Många köper router just för de funktionerna. Och vill inte ha "bells and whistles" när det gäller Nätverksfunktionaliteten. Då finns det andra routertillverkare som tillverkat betydligt mer anvancerade routrar när det gäller nätverksfunktioner.

Så Smaken e som baken, olika :-)

Mvh
Mathias

6 Senaste redigerad av Mathias (2010-09-09 05:22:06)

THX skrev:

Nja frågan var om en Checkpoint klient som sitter bakom 4GR skulle funka.

Det är inte många storföretag som tillåter dig köra upp en enkel pptp koppling mot kontoret.

Men för relakks ipredator och sådana tjänster då kan det var intressant. cool

//M

7

om du vill ha en router som kan stå som en vpn client som kopplar upp dig mot en ( pptp eller openvpn ) då rekomenderar jag du kollar på www.dd-wrt.com det är en firmware man kan flasha om flera routers med så routern blir grymt bättre.

här är en lista med routers den stöder http://dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices

jag har själv bestämt mig för att skafa en router som har dd-wrt i från början
http://www.buffalo-technology.com/produ … er-router/

lite info om dd-wrt på routerns tilverkarens hemsida

What is DD-WRT?

DD-WRT, long a mainstay in the open source community, delivers an easy-to-use, versatile and extensive feature-set to a broader wireless networking audience. From the novice user to demanding professionals, this partnership provides best-in-class products for a wide range of consumers.

Serving millions of users worldwide, DD-WRT is the leading Linux based alternative open source firmware for wireless routers, enabling basic entry level equipment to act like an enterprise product. With an easy setup wizard, DD-WRT supports Buffalo's range of high power routers with professional features such as VPN (PPTP, OpenVPN), VLAN (tagging), Virtual AP (multi-SSIDs for multi-connection and security), RADIUS server, hot spot support, volume quotas, iPv6 support, detailed monitoring and a host of other high-end features which deliver a fully guaranteed, out of the box solution.

Buffalo brings a specially created, versatile, easy to use, and yet powerfully rich range of features to a wide audience - from novices to more experienced users demanding the professional applications contained within the AirStationâ„¢ High Power Routers which ship pre-installed with the DD-WRT firmware - delivering a fully guaranteed, out of the box solution.

// Ursekta Min Stavning Jag Är Dyslectiker //

// Sorry About My Spelling Im Dyslectic //

8

DD-WRT är Skaven säger jävligt bra.
Körde de på mina tidigare linksys routrar, fick sjukt mycket mer inställningar och de gick att göra massvis med fina saker.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!