Marcus vi alla förstår att det är upp till hastigheter som lovas vi säger inget annat.
Jag är glad att du sett mina inlägg förr, du kommer se dem igen.
Du har säkert en fin utbildning och teknisk kunskap, men din attityd i forum kankse inte är något som man lär från böcker.
Om du har en annan Åsikt än mig så tala gärna om vad vi ska acceptera för hastighet än att hela tiden säga att man är ute och cyklar.
Som sagt du har säkert jättefin teknisk kunskap och jag antar att du arbetar med mobila nät, men det förändrar ju inte sanningen att operatören lovar mycket.
"Det jag vänder mig mest emot är att föra fram mobilt bredband som en generell ersättare eller likvärdigt alternativ till dedicerad kapacitet som stadsnät eller ADSL. Det är det inte, och kommer aldrig att bli. "
varför visar du inte ditt missnöje till operatörerna som lyfter fram detta som permanent lösning?
Att vända detta mot användare kommer tyvärr inte förändra mycket.
"Det lovas ingenting, just för att det är omöjligt. Men jag har sett dina inlägg tidigare och kan bara konstatera att du är helt bortkopplad från verkligheten när det gäller detta."
Då kan man fråga vilken värld du lever i, utveckla gärna varför du anser att jag är bortkopplad från verkligen.
"Du är helt ute och cyklar. Fattar du inte att med helt optimal överföring kan man kräma ut runt 20-21Mbps per kanal per sektor. Inte per användare, utan per sektor, för alla i den att dela på. Operatörerna har 3x5 Mhz, så en fullt utbyggd bas klarar 3x20 Mbps per sektor, men detta kräver dessutom i princip fiber för backhaul."
ok man kan kräma 20-21 mbs
Så vad anser du att vi ska acceptera för minimihastighet, det nämner du aldrig i dina inlägg.
Har du nån formel för det också?
Eller jag kankse är ute och cyklar där också..
Kankse jag bara ska betala fakturan hela tiden och cykla vidare......eller vad anser du?