1

Tråd: Fattar nada! Funkar inte e1820 med usb-sladd??

Jag har brottats i 10 dagar med att få ett e1820 att fungera!! Hos mina päron funkade modemet, men inte hos mig. Likadana datorer, samma os.

Började med att jag hade ett e1750 modem, detta funkar fint. Fick sen ett e1820, funkar inte alls. har avinstallerat o börjat om flera gånger, får hela tiden "usb- enheten kan inte kännas igen" ...uppdaterat drivrutiner till usb-portarna osv.

Nyss äntligen fick jag igång mitt e1820!!! Det är tydligen min mkt korta usb-sladd som kom i samma paket som e1820 som ställer till det, med sladden inkopplad så får jag "usb- enheten kan inte kännas igen" ...men utan sladd går det.

Men så enkelt är det inte heller, mitt e1750 funkar fint med sladden. Så vad i helskotta är det för knas?! (vill gärna ha usb-sladden till e1820 för då får jag bättre teckning)

2

Sv: Fattar nada! Funkar inte e1820 med usb-sladd??

Låter mysko.
Jag har en 5-meterskabel till mitt E1820...

3

Finns olika kvalle på sladdar, och olika modem drar olika mycke soppa "så att säga".

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4 Senaste redigerad av Nattis (2010-08-13 11:58:37)

Min sladd som kom med modemet är ca 60cm. Och den funkar till e1750, men inte till e1850, Skumt som sagt. hmm

5

Vill du testa en USB 3 sladd?

USB 3.0 SuperSpeed Male to Female Extension Cable (150CM-Length)

http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_45010_1_small.jpg

- Newest USB 3.0 SuperSpeed specification compliant
- Standard USB 3.0 male to female extension cable
- Transfer rate up to 5.0Gbps
- Cable length: 150cm

Kan bjuda på sladden om du testar och visar hur de gick med nått astronomiskt test.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

6

Om det fungerade hemma hos dina föräldrar så är det inget fel på sladden.

försök dock få igång det utan sladd om det går.

Vilket windows kör du?

Tyckte någon anna på detta forum hade samma problem.

Provat att stoppa in ditt andra modem och avinstallera det ta bort drivarna från enhetshanteraren.

7

andy78 skrev:

Om det fungerade hemma hos dina föräldrar så är det inget fel på sladden.

försök dock få igång det utan sladd om det går.

Vilket windows kör du?

Tyckte någon anna på detta forum hade samma problem.

Provat att stoppa in ditt andra modem och avinstallera det ta bort drivarna från enhetshanteraren.

Hos päronen körde jag inte med USB-sladden, så det scenariot kan vi lägga åt sidan. Nu är det fokus på frågan om varför den sladd jag har bara fungerar med e1750 och inte e1820? Det är ju smått bisarrt, som att badskum bara bubblar med vatten från kranen i köket och inte med vattnet i badrummet cool

Kör med XP home, svervicepack 3.

8

Andreas skrev:

Vill du testa en USB 3 sladd?

USB 3.0 SuperSpeed Male to Female Extension Cable (150CM-Length)

http://www1.dealextreme.com/productimag … _small.jpg

- Newest USB 3.0 SuperSpeed specification compliant
- Standard USB 3.0 male to female extension cable
- Transfer rate up to 5.0Gbps
- Cable length: 150cm

Kan bjuda på sladden om du testar och visar hur de gick med nått astronomiskt test.

Ja gärna, det vore generöst! Vad menar du med astronomiskt test ? Att jag testar utförligt antar jag :-D

9

- har du provat med en annan kabel? kan vara en skadad pin eller glapp nånstans.
- är du stensäker på att du änvänder en USB2.0 port på datorn och inte USB1.1? Vissa datorer har både/och.

10

Samir skrev:

- har du provat med en annan kabel? kan vara en skadad pin eller glapp nånstans.
- är du stensäker på att du änvänder en USB2.0 port på datorn och inte USB1.1? Vissa datorer har både/och.

Jag vet att jag har minst en "sammansatt" usb-port vilket skall betyda high-speed usb(usb2) Är dock osäker om det är den jag använder, kan vara någon av de andra 3 på baksidan av min stationära.

Men oavsett usb1 eller usb2 så tycker jag som lekman att det inte borde spela någon roll eftersom vi pratar inte hastighet utan vi pratar om att datorn inte kan hitta/acceptera mitt e1820 via usb-sladden, men kan hitta/acceptera mitt e1750 via usb-sladd. När jag tar bort sladden till e1820 så funkar det kanon. Alltså kan vi utesluta usb2 eller usb1-portar.

Och eftersom sladden funkar med e1750 så kan vi också utesluta sladden är trasig.

Sladden jag har levererades med mitt e1820, så den bör vara anpassad för modemet. Skall dock ringa Tele2 på måndag o fråga om de känner igen felet.

11

Samma här så du är inte ensam. Fungerar bra i min Dovado router men inte i datorena som har Vista 64 och Win7 64. Fick det att fungera med ena datorn direkt men så fort jag kopplar i den medföljande usb sladden får jag upp "söker..." och det från samma usb kontakt. Har i alla fall inte fått till det med mottagning direkt i datorn fast då fått det i routern.

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

12

Har precis samma fel, köpte en förlängnings 3m usb 2 kabel för att dra mitt 1820 till fönstret, funkade ej, hittar inte programvaran. Testade att koppla usb minne i den förlängda usb sladden och det funkar prima.

13

Vad kör du för OS?

14

win xp sp3

15

Har ni testat denna extremt enkla lösning: http://blog.xph.se/#post1

Går helt enkelt ut på att man måste göra datorn strömlös, låster sjukt men väldigt många som blivit hjälpta...