Tråd: Vad är meningen att vinkla antenn i linje med routern?
Varför kan man vinkla wlanantennen från 90 grader till plant med routern, vad vinner man på det att den pekar ner mot underlaget?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » Vad är meningen att vinkla antenn i linje med routern?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Varför kan man vinkla wlanantennen från 90 grader till plant med routern, vad vinner man på det att den pekar ner mot underlaget?
Wlan-signalen är starkast i antennens bredsida. Med antenn-pinnen horisontell blir det bättre signal rakt uppåt och nedåt. Med pinnen lodrät blir det bäst runt om i samma våningsplan.
varför ha bra signal uppåt och nedåt?
routern kan ställas med kortsidan neråt, dvs stående för att spara plats samt få bättre kylning osv.
sedan om antennerna ställs 45-90 grader från varandra så skall det bli bättre täckning, om det är äkta diversity.
varför ha bra signal uppåt och nedåt?
Man kanske bor i villa...
Jag brukar ställa min AP i ett hörn av huset och luta antennen c:a 45 grader för att få täckning i båda våningsplanen.
Jag som trodde på fullaste allvar att det skulle gå att väggmontera den iomed att man kan peka antennen rakt upp, det brukar vara en av huvudanledningarna till att man kan göra det.
Jag som trodde på fullaste allvar att det skulle gå att väggmontera den iomed att man kan peka antennen rakt upp, det brukar vara en av huvudanledningarna till att man kan göra det.
bara fantasin som stoppar.
Otroligt synd att de inte gjort hål ellerfördjupningar på baksidan för upphängning.
ja, jag saknar detta på dom nya, använde detta på samtliga umr...
men det finns gaffa tejp som tur är
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » Vad är meningen att vinkla antenn i linje med routern?