Tråd: Lite småfix med 3GN
Hej, har haft Dovado 3GN i snart ett år och är mycket nöjd. Några saker som jag dock inte riktigt får att fungera.
1. Port forwarding
Jag upplever det som om det är väldigt svårt att komma åt min dator från utsidan. Det verkar vara väldigt ostabilt och kan ena gången fungera och andra inte alls. Har inte ens susning om varför det är såhär, men det verkar vara riktigt skumt.
Alla port forward inställningar ser ut att stämma och jag har gått igenom guider och FAQ på dovado.com flera gånger för att hitta småfel. Dock utan att se att jag skulle gjort några fel.
Sitter mycket och försöker få bland annat dreambox att kunna streama ut via VLC till iPhone, men har stora problem att koppla ihop, detta på grund av vad jag tror är ngt som jag gjort fel, eller som är fel, med dovadon...
2. Updatering till Firmware 2.4.5 som finns på 3's hemsida, samt updateringen på dovados hemsida verkar inte fungera. Dovadon säger :
HTTP Upgrade
Input file is in incorrect format
You will not need to restart the system.
3. Upload, hastighet, framförallt när det gäller uTorrent.
Kan ladda ner och skicka filer med flera olika protokoll utan problem. bredbandskollen ger mig dessutom närmre 10mbit samt 1mbit upp varje gång... men när jag drar ugång uTorrent ligger jag på MAX 1-2kb/s upload.
Har detta också med portarna / modemet / 3 eller något att göra kanske ?
Vad jag kan se är alla portar öppnade korrekt i uTorrent kontra dovadon. Även uPnP är på som det skall....
Mvh
Sebastian