Tråd: Kommunikationsstrategi (?)
Hej,
jag har varit kund hos NMT/ICE/Net1 under ganska många år och kan bara konstatera (vilket jag meddelat förutvarande och nuvarande VD) att kundvård och kommunikation aldrig har varit deras starka sida!!!!!
1. Nån form av ärendehantering så att man vet att ett ärende är registrerat och kan få feedback skulle inte skada.
2. Feedback!!!!! Senaste så fick jag ett samtal ifrån marknadsansvarig rörande ett mail jag skickat 2 månader tidigare, jag kom knappt ihåg frågeställningen!!! Vad det gäller felanmälan så får man ALDRIG feedback!
3. Kundtjänst även på helger, eftersom en stor del av fritidsanvändarna antagligen nyttjar nätet då.
4. Ersättning när tjänsten inte funkar enl. spec. Detta är ett bra incitament för att se till att specade tjänster fungerar!!
5. Då vi alla inkl. Net1 lever i en digital era så kanske man kunde få lite mail ifrån Net1 om när de ska t.ex. uppgradera den mast man är ansluten till, de flesta av oss är antagligen INTE rörliga anslutningar, läget är ju ett annat avseende t.ex. skogsmaskiner. Det kan ju rimligen inte vara så svårt att para ihop modem med kund och mast, och har man då kundens email så funkar allt geschwint. Tänk vad smidigt om man får t.ex. ett mail som säger att just nu är mast XYZ kraftigt belastad, ni som har möjligheter kan istället ansluta till mast ÅÄÖ.
Vad säger proffskunderna???? Acceptererar dessa de här problemen eller hanterar man detta med prioriterad trafik eller vad?
Kommunikation med kunderna är en stor del av nyckeln till framgång liksom hanteringen av trogna kunder, det här är regel 1 i gott företagande. Att jaga en ny kund kostar nn kr och denne blir inte lönsam förrän på slutet av avtalsperioden, att behålla en nöjd kund kostar nästan inget och denne är lönsam ifrån start av förlängningen och detta kan väl inte vara så svårt att förstå?? Borglund???
m.v.h
Lasse T strax söder om Gnesta som ännu inte drabbats av uppgraderingsproblemen
Teracom Air2Fibre, Bredband2