Även jag har problem med att komma ut på nätet med min ps3a. jag har försökt både trådat och med trådlåst nät, jag får samma fel varje gång:
This is a DNS problem (808710102)
Det verkar finnas lösningar till detta, men dessa har inte hjälpt mig. t.ex.:
denna länk som beskriver att man ska ändra DNS-servern.
Försökte även sätta upp ett Ad-hoc nät som Andreas beskriver i denna länk
lundis verkar ha löst det, men han beskriver inte hur.
Har testat både de dnsinställningar som 3 har själva (80.251.192.244) och de som beskrivs i den första länken (dvs. DNS1 : 208.67.222.222 , DNS2 : 208.67.220.220) utan framgång.
Till slut gick jag till spelbutiken i stan och frågade om de kände igen problemet.
- Är det ett mobilt bredband ifrån 3 du har?
- Ja det är det
- Då kommer det inte att fungera. Jag har själv förgäves letat efter en lösning utan framgång.
Jag har dock svårt att ta in den informationen eftersom det handlar om kommunikation mellan datorer, så avancerat ska det inte vara.
När jag gick in i 3 butiken mitt emot fick jag dock ett snabbt svar:
- ta kontakt med de som har gjort routern. [som är Belkin för övrigt]
Är ganska missnöjd med det här svaret dock. Vet inte om jag får ett bättre svar om jag frågar dem igen när jag nu testat med korsad sladd direkt till dator. Har sett att 3's kundtjänst ger ungefär lika bra support när man ringer? Inte bekräftat dock. (Ville inte vänta i 30 minuter för att få det bekräftat heller)
Fortsatt felsökning kommer ske i slutet av veckan om ingenting förändras, då jag får låna ett mobilt bredband ifrån en bekant. Detta är varken 3 eller huawei E220.
Frågan är alltså: Har någon lyckats få ut sin playstation 3 på nätet efter att de har fått DNS error 80710102?