1

Tråd: 20 gig + nu begränsad till 0,2 mbit

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_36/30660000-30669999/640x480/30667579.jpg

Har aldrig tidigare  kommit upp i 20 gig förut  jag tankar aldrig  , vanlig surf och msn 

hur kollar jag upp att det stämmer hmm

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

2

Sv: 20 gig + nu begränsad till 0,2 mbit

finns på deras webb, och ev faktura som kommer.
3connect har trafikmätare, antar att du kör modet direkt i datorn?

3

jag tycker samma som du, det e jätte tråkigt med en gräns på 20GB, 30gb tycker jag vore lagom för då kan man surfa 1gb om dagen i genomsnitt per månad. Jag har också TRE och surfar, kollar på Youtube, lyssnar på Spotify, spelar Steam spel och lite webbtv och 20gb räcker oftast i 2-3 veckor för mig även fast jag inte tankar ner torrents och dylikt på 3G interneten. Om TRE inte gör någonting åt det här lovar jag att dom kommer att ha en kund mindre när min bindningstid löper ut.

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

4

jag kör modemet i datorn när jag jobbar är chafför 11,5 timme om dagen när jag är hemma stoppar jag modemet i dovado UMR    3 connect visar  6gb ner  och 500mb upp    jag har loggat in på "mitt 3 " men hittar inte vart jag kan se trafiken hmm

Tele2 är telkoms Ryanair

5

ring supporten och frågasätt att du förbrukat datamängden om det visar 6gig om dom påstår att 20gig är förbrukat !

windows drar lätt flera gig i uppdateringar + alla andra program

6

Första gången jag gick över 20gb så ringde jag och fråga hur det va för jag tyckte inte att jag fick det till 20 men då sa hon att jo så är det jag ser det på datorn, så det va inget att prata om sad efter det så bytte jag till telenor.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

7

Som sagt de kan se all "förbrukning", på samma vis som vi får på fakturan där de står hur mycket vi har använt per dag.

Men självklart kan de se mer detaljerat, kanske inte fist line supporten då man måste ha i åtanke att de ha lite "limited" support tools.
Men säger den att man har använt 20gb så har man med största sannoliket gjort de, även windows update och service packs osv räknas in. Eller itunes uppdaterinar osv som tar flera hundra mb. Man skall vara lite försiktig när de gäller automatiska uppdateringar när de kommer till mobilt bredband då de lätt kan äta upp ens månadskvot. Möjligen om man skjuter upp de till slutet av månaden när kvoten inte har så stor betydelse när man ändå kommer få en ny nästkommande månad.

Tänk om man har snik surfpaket och har datorn inkopplad, när de nu är andra onsdagen i månaden så anväder man lätt upp ett par hundra mb om man har otur, tänk om man har 1GB paketet....

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

8

Kontantsurfkortet är litet bättre i detta fall. 20 GB gränsen är per påfyllning, enligt senaste papyrus-version (förra veckan) som lämnas med kortet.

I've got a Rolls Royce because it's good for my voice

9

allså den senaste windows uppdateringen va på 45mb  hur menar ni att det drar iväg fler hundra mb ?

faktura ?  vem betalar 25 spänn för ett a4 papper  , autogiro

Tele2 är telkoms Ryanair

10

Stortommy skrev:

allså den senaste windows uppdateringen va på 45mb  hur menar ni att det drar iväg fler hundra mb ?

Mjo senaste, men inte alltid 45mb om man säger så.

11

Stortommy skrev:

Jag gör det - har ingen skrivare...

Hemma: Snart Starlink Mini ihop med Ubiquiti Unifi.
Bärbart: Starlink Mini + ZTE MU5001 + Telia Surfanslutning.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obg MAX.
Extra: Allt möjligt...

12

Kör e-faktura så finns kopia hos banken ifall jag vill snegla på den.

13

Andreas skrev:

Jo, men jag föredrar att få hem ett kuvert i brevlådan, dock har jag vissa saker på e-faktura... som el och hyra.

Hemma: Snart Starlink Mini ihop med Ubiquiti Unifi.
Bärbart: Starlink Mini + ZTE MU5001 + Telia Surfanslutning.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obg MAX.
Extra: Allt möjligt...

14

20 gig på en månad är mycket, brukar du ladda ner film och musik?

15

då är du den enda PÅ  detta forum som tycker 20gb är mycket

Tele2 är telkoms Ryanair

16

Det beror ju lite på vad man gör också.
Som sagt windowsburken tar en del updatering, det stänger jag ofta av jag tar bara emot de kritiska.

Kanske jag är den enda som tycker så, men du har ju inte svarat på vad du brukar ladda ned så det är svårt att avgöra, själv liggger jag runt 10 gig

17

Andreas skrev:

och vad händer när det gått två år?

vad händer när du byter bank pga den gamla har yber dålig ränta... eller löjligt höga avgifter.

och hur länge skulle man igen nu spara sina betalningar, kvitton?

wink

18

G-Man skrev:
Andreas skrev:

och vad händer när det gått två år?

Det som händer är att det gått 2 år vad är poängen?

vad händer när du byter bank pga den gamla har yber dålig ränta... eller löjligt höga avgifter.

Du får bättre ränta, annars är du dum som byter bank.

och hur länge skulle man igen nu spara sina betalningar, kvitton?
Vad är det 5 år för privatperson och 10 för företag, jag vet inte riktigt men vad är problemet?
Om du vill ha en den via post bara för att ha en pappaerskopia så har du samma sak i internetbanken, bara skriva ut och spara på, skriv ut hur många kopior du vill.

+ att den ligger där.

wink

19

Jag gillar inte pappers fakturor då jag har en tendens att stoppa dem på "bra" platser där jag har svårt att hitta dem. smile

Sen har jag ingen nytta av att spara gamla fakturor, har jag betalt dem så river jag dem och kastar de.

20 Senaste redigerad av hackerman1 (2010-07-14 03:16:30)

igerup skrev:

Kontantsurfkortet är litet bättre i detta fall. 20 GB gränsen är per påfyllning, enligt senaste papyrus-version (förra veckan) som lämnas med kortet.

nej, det är 20 GB per kalendermånad.

det innebär att om du laddar med 30 dagar i mitten på månaden,
så kan du förbruka 20 GB fram till månadsskiftet, och sedan ytterligare 20 GB nästa månad.

du kan alltså få 40 GB på en laddning...