1

Tråd: Hittar inte modemet

Hej

Är så att jag fick hem mitt E1750 idag och jag kan inte få igång det på min bärbara.

Det fungerar bra på den stationära, men på den bärbara så verkar den inte hitta på modemet även att jag ser den i utforskaren.

Använder mig av Telenor och deras support hade inte nått vettigt att säga förutom att "installera om drivrutiner och programvara" och efter att ha gjort det ett antal ggr utan positivt resultat så gav jag upp.

Har provat alla USB portar på den bärbara. Även provat att stänga av alla brandväggar.

Använder mig av windows 7 ultimate (x64) på både bärbara och stationära.

2

Sv: Hittar inte modemet

Jag har ett liknande problem. När jag fick modemet så fungerade det med den mjukvaran som följde med. Men efter att jag uppgraderade programmet till den senaste versionen så hittar den inte längre modemet. Även om jag nedgraderar till den mjukvara som följde med, så hittar den inte längre modemet.

Jag kör Win 7 Pro x86. Någon som har några förslag på vad jag kan göra?

3 Senaste redigerad av Zeke (2010-05-16 17:33:57)

Jag har liknande problem. Efter uppgradering från Telenor så kopplar det bara ner till och från. Har ringd dom och fick till svar att ladda ner och om installera. Har tagit bort och kört med det gamla, samma resultat. Måste ligga någon fil i registret som saboterar. Har inte problemet att det inte hittar modemet. Kör Windows 7 Home. Stationär dator

4

Testa installera en annan dashboard.
Typ GTConnect 2.3
http://www.mobilabredband.se/files/___O … lCards.zip

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Hm, GT Connect hittar inte heller modemet. Modemet fungerar dock på min stationära dator. Jag börjar fundera på om det kan vara så att min netbook inte leverar tillräckligt med ström till modemet. Fast å andra sidan så fungerade ju modemet innan jag uppgraderade mjukvaran. Mycket mystiskt.

Någon som har några fler förslag som jag kan testa?

6

ja köp en dovado router så kör du modemet där ist
el kolla så du har av installerat alla modem i systemet kan ju vara en port konflikt

7

En router fungera dock inte så bra när jag sitter på bussen och vill surfa.

Jag har också funderat på om det kan vara några gamla drivrutiner som ligger och spökar. Hur kan jag hitta dessa i Win 7 Pro? Jag har valt "Visa dolda enheter" i Enhetshanteraren, men inte hittat något som likar ett modem.