1

Tråd: Problem med Dovado UMR.

Hej.
Har problem med Dovadons nätverk när jag vill t.ex. vill använda mig av Iphone-appar som "Remote" eller liknande där man använder Iphonen som fjärrkontroll till datorn. När datorn och Iphonen ligger på andra nätverk fungerar det direkt, men så fort jag kör dem på Dovadons nätverk så fungerar det inte. Är som om datorn och Iphonen inte kan hitta varandra trots att de ligger på samma nätverk. Allt annat fungerar i övrigt....
Vad kan detta bero på?

#Dovado UMR

#Firmwire: 3.0.4

#Modem: Huawei E180

#Modem firmwire: 11.104.16.00.21

#Operatör: Tre

#APN: bredband.tre.se

#Webbläsare: Safari

// Johan

2

Sv: Problem med Dovado UMR.

Kan ge lite mer info om vilken app tex som inte fungerar.

Fungerar det att surfa via wlan:et?

//Mathias

3

Ingen app som ska fungera som fjärrkontroll till datorn fungerar, som t.ex. "Remote", "Airmouse", "TouchMouse". Jo allt annat fungerar, kan surfa både med datorn och Iphonen via nätverket.

// Johan

4

Kan detta vara något som påverkar; När jag går in på nätverkets inställningar i Iphonen så står det att min IP-adress är en helt annan än min publika IP-adress som jag får fram  via nätet. (Som för övrigt är samma som för datorn)

Är inte så duktig på det här..:)

5

Har du provat uppgradera firmware på din UMR?

6

Kör du mac?

/Mathias

7

Jo jag kör Mac. Tänkte jag skulle köra en uppgradering av firmwiren nu.. Fungerar inte det på Mac eller? Känns som det kan vara något med en uppgradering av firmwiren kanske...,lyckas stundtals få "Airmouse" att fungera..,men bara efter en stund så bryts kontakten igen.

// Johan

8

Vilken IP address får din MAC och DIN iphone när du är uppkopplad mot Dovado WLANet?

Funkar utmärkt att uppgradera från mac.

/M

9

Uppgraderade firmwiren och nu fungerar det! Briljant!:) Tack så mycket!

// Johan