1 Senaste redigerad av KarolinaHill (2010-01-23 11:53:31)

Tråd: Ip-adress?

Jag har ett Huawei E180 som har funkat rätt bra tills nu, jag kan ansluta men när jag ska gå ut på internet eller logga in på MSN så funkar det inte helt enkelt, jag felsökte och då stod det att det var något fel med min ip? Felkoden från MSN är 80072745. Har googlat runt lite på det men kommer inte fram till någon lösning.  Jag har testat sätta i det i en annan dator också, samma problem. Någon som kan hjälpa mig?

2

Sv: Ip-adress?

problem med en brandvägg som bromsar?
msn är nere?

3

Nej, jag fick kontakt med kundservice nu idag. Det var något som hade blivit fel på mitt simkort så dom hackade in sig på det och tog bort det. Dom sa inget mer så ja, jag får vara nöjd så! Dock så blev internet segare efter dom gjort det och nu orkar jag inte fixa mer med internet så det får vara så ett tag.

4

låter besynligt !
vilken isp är det, jag kan gissa men...

5

Haha, det är tre.

6

Har exakt samma problem. allt fungerade bra hela kvällen tills nu, helt plötsligt så kommer jag inte ut på nätet fast det står att jag e ansluten o har 4 dar kvar (kontant), Har TRE och HUAWEI E180... Enligt tres hemsida ska det inte finnas några störningar, (sitter i sthlm)

7

ring KC, och ja 'försök få hjälp', låter som det ej är 100% ok/klart.
om få reda på ev anledning till 'ditt problem'

8

Hej alla.

Låter som samma problem som jag fick/har.
Jag kan ansluta men nätet och det funkar ibland. Vissa gånger så får jag inte gå ut på nätet huvudtaget(skicka/ta imot data) och den andra tillfällena så får jag inte gå ut på msn(sånt tillfälle nu).

Enligt msn så är ip min fel, och det kan jag förstå då man har en standard-gatway på 0.0.0.0 (visst är det fint xD) (brukar vara det samma som den vanliga ip-adressen).

Jag sitter med 2 datorer ena med Vista andra med XP samma problem på båda, dock funkar det lite bättre på vista. Hade samma antivirus program men nu är det borta på vista men problemet kvarstår(brandväggen samt alla andra virusprogram är avstängda/borttagna iaf så långt som "Lägg till/ta bort program" vill ta bort dem.

3s kundservis har hjälpt mig med ett par inställningar men inget resultat, 3s butik har också hjälp mig med en guide till att uppdatera modemet samt också byigt sim kort men nopp problemet kvar står.  De påstår att det är fel på modemet, dock så börjar jag fundera över om inte problemet är i datorerna.

Kollade igenom uppdaterings historiken här på vistan och ja, det har installerat ett par uppdateringen strax före det här problemet uppstod. Dock så har jag ingen lust att söka igenom 10-20 uppdateringar med mitt slöa internet.

p.s
Min teckning på 3connect är usel(brukar vara bra) fast 5m ifrån mig är min lägenhetskamrat och han har hyfsad teckning.

Så har ni någon ide?

9

Mjo du, låter ungefär som jag hade det. Jag ringde kundservice på 3 och han gick in i mitt nätverk och tog bort något som var fel, sen dess har internet gått lite segt men börjar bli bättre och bättre. Kan inget om sånt här men be någon på 3 att hacka sig in på ditt nätverk och fixa till lite.. XD

10

De kollade min användare och allt såg fint ut där, men ibland så säger dem bara så =/

11

De ljuger de jävlarna!

Angående hastigheten btw - www.bredbandskollen.se

12

Mitt ordnade sig självmant, Men stänger ner automatiskt varje dag runt 01.00-02.00 men efter jag startat om 3 conect så startar det igen, verkar som man måste starta om efter man varit online oavbrutet i 24t... ska testa den teorin idag så får vi se om jag har rätt.... Om någon e intresserad...

13

KarolinaHill skrev:

De ljuger de jävlarna!

Angående hastigheten btw - www.bredbandskollen.se

Skicka: 0,16
Ta emot: 0,39
svarstid: 105ms : Server sth.

Må säga att detta kan man skryta om iaf xD

14

tattoo_crippe skrev:

Mitt ordnade sig självmant, Men stänger ner automatiskt varje dag runt 01.00-02.00 men efter jag startat om 3 conect så startar det igen, verkar som man måste starta om efter man varit online oavbrutet i 24t... ska testa den teorin idag så får vi se om jag har rätt.... Om någon e intresserad...

ja så är det på alla tror jag, iaf dom jag provat.
fördel med router då slipper man se eländet wink

15

Gick idag till 3butiken och lämnade in mitt modem, samt lånar ett lån modem och nu funkar det fint, (tror jag) har inte hunnit testat hemma än... xD