Hej alla.
Låter som samma problem som jag fick/har.
Jag kan ansluta men nätet och det funkar ibland. Vissa gånger så får jag inte gå ut på nätet huvudtaget(skicka/ta imot data) och den andra tillfällena så får jag inte gå ut på msn(sånt tillfälle nu).
Enligt msn så är ip min fel, och det kan jag förstå då man har en standard-gatway på 0.0.0.0 (visst är det fint xD) (brukar vara det samma som den vanliga ip-adressen).
Jag sitter med 2 datorer ena med Vista andra med XP samma problem på båda, dock funkar det lite bättre på vista. Hade samma antivirus program men nu är det borta på vista men problemet kvarstår(brandväggen samt alla andra virusprogram är avstängda/borttagna iaf så långt som "Lägg till/ta bort program" vill ta bort dem.
3s kundservis har hjälpt mig med ett par inställningar men inget resultat, 3s butik har också hjälp mig med en guide till att uppdatera modemet samt också byigt sim kort men nopp problemet kvar står. De påstår att det är fel på modemet, dock så börjar jag fundera över om inte problemet är i datorerna.
Kollade igenom uppdaterings historiken här på vistan och ja, det har installerat ett par uppdateringen strax före det här problemet uppstod. Dock så har jag ingen lust att söka igenom 10-20 uppdateringar med mitt slöa internet.
p.s
Min teckning på 3connect är usel(brukar vara bra) fast 5m ifrån mig är min lägenhetskamrat och han har hyfsad teckning.
Så har ni någon ide?