Sv: Dovado umr och ip-kamera
Nu fungerar iallafall våran router igen.
Med tre, dock har jag ännu inte hört något från tre.
//Mathias
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » Dovado umr och ip-kamera
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Nu fungerar iallafall våran router igen.
Med tre, dock har jag ännu inte hört något från tre.
//Mathias
Jag får inte detta att funka. Jag har mitt Hi3g kort i dovadon och kameran trådlöst. Men jag kommer inte åt den externt med mina föräldrars telenormodem (Icon225) i datorn. Jag kan inte ens ansluta till UMR:en utifån. Jag har en domän på dynDNS.org kamerahemtering.mine.nu som uppdaterar IP korrekt. Vilka inställningar skall göras i routern......jag blir tokig.
1. Har du ställt in DHCP i Dovadon?
2. Har kameran fått ett lokalt IP-nummer?
3. Har du gjort Por Forwarding i Dovado>LAN>Port Forwarding för anropsporten till kamerans IP-nummer?
4 Har du kollat att Dovadon lyckats uppdatera DNS:en?
5. kamerahemtering.mine.nu ???? Rätt adress? mine.nu är inte någon service provider som är standard i Dovadon.
PS.
såg att mine.nu var en av DynDNs användbara domäner!
Jodå, har fått det att fungera med hi3g, inga problem. Kameran hade jag köpt till mina föräldrar som tyvärr sitter med telenor. Antar att dom får pröjsa 75 kr för att nå den utifrån...
Bruk APN = pulic.telenor.se, da er alle porter/brannmur åpen i telenor systemet
Jeg bruker selv Telenor modem og har IP kamera koblet til UMR.
En annen ting!
Bruk heller firmware 3.0.6 med Option 225, da vil alt fungere utmerket. Kjøp også en powerswitchslik at modemet klarer en restart pr. dag. (Ustabilt modem)
http://www.y-cam.com/blog/y-cam-compati … uters-126/
Det finns en video som visar hur det hela funkar.
Jamen hallå!!! Det finns ju grejer :D:D Precis vad jag efterfrågat! Nå't som funkar och inte kräver löjligt kvalificerade kunskaper i djupdykande routerkonfiguration och IT
Motorstyrning och jag köper direkt
Toppen!
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » Dovado umr och ip-kamera