1

Tråd: Wake-On-(W)Lan app till iPhone som fungerar med Dovado UMR?

Hallå!

Jag undrar om det finns någon som någon app för Wake-On-Lan till iPhone via en Dovado UMR? Eller kanske till och med fått det fungera över WiFi (Wake-On-Wlan)?

Vad kör ni i så fall för hårdvara? Mac/Win/Linux? Vilken app till iPhone?

God fortsättning på det nya året!

//Kim

Dovado UMR
ice.net D-50

2

Sv: Wake-On-(W)Lan app till iPhone som fungerar med Dovado UMR?

WoL hamnar under kategori av Home Automation, som TellStick och Gembird.

Så fort nån har trollat fram en iPhone app, då kommer det finnas WoL stöd där med.

3

Appen finns på: http://www.dovado.com/apps

4

Mina två UMR i så fall.

Jag har redan tellstick + UMR och kan koppla in och ur saker men jag inser inte hur jag ska få igång en wake on  lan funktion.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

5

Du lägger till en Home Automation alias (WOL), och matar in MAC addressen + påhittat namn. Sen kan du messa eller köra app för att dra igång den. SMS: PC ON.

6

Jupp, funkat ypperligt i många år.

7 Senaste redigerad av jonasolof (2012-06-16 07:34:11)

Finns den funktionen i senare generationer av routrar från Dovado, dvs de som nu marknadsförs?

Och finns det någon androidapp för wol via dovado umr?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

8

Dovados app är inte helt kompatibel med vissa nyare android maskiner.
Appen funkar med de med tex tellstick stöd som har automation i menyn, dvs 4gr.

9

4GR har samma finesser som UMR (och mera), samt att Appen kan styra WOL.

10

Bra, till att testa.

Jag har även ett par smartSMS, en liten burk med simkort/SMS mottagning och utgångar som är relästyrda med inställbara tillslagstider. En lösning som helt hoppar över router, USB modem och WOLpå nätverkskort är att dra en kabel till startknappen på PCn (eller dess anslutning på moderkortet). Ett SMS med alias "Paa" kan ge en sekundlång slutning från smartSMS som startar datorn. Enligt min erfarenhet krånglar smartSMS aldrig, haft två stycken i gång i fem år.

11

Annars kan du koppla på wol trådarna som finns på vissa äldre pc.