1

Tråd: 3 mobilsurf istället för comviq surf.

har tänkt byta från comviq surf till 3 mobilsurf men vill veta om de funkar på ett huawei E1550 modem innan jag byter. tycker att comviq är både dyrt och dåligt efter som att de bara har 5 GB's gräns och jag surfar otroligt mycket mer än de.

jo jag undrar ochså om de nya surfpacketet 3 mobilsurf max (10GB)(149kr/mån) fungerar på ett kontantkort från 3?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Marcus

2 Senaste redigerad av hackerman1 (2009-11-29 01:04:25)

Sv: 3 mobilsurf istället för comviq surf.

hej !

E1550 borde väl funka även med 3 ?
under förutsättning att det INTE är operatörslåst...

men jag kan kolla, har ett liggande, återkommer om en stund...

surfpaketet är ett abbonemang, så vad menar du ?

surfar du mycket så läs min post om 80GB / mån. med 3:

http://www.mobilabredband.se/forum/view … hp?id=1377

3

vet du var jag kan få tag på 3connect programet? skulle vara lite lättare efter som att den installerar drivers för uppkopplingen själv. så slipper jag sitta och mata in de.

4 Senaste redigerad av hackerman1 (2009-11-29 01:05:15)

hej !

E1550 funkar med 3, kör med det modemet nu....

var lite osäker på om jag kört med det modemet ihop med 3 förut, så din fråga fick mig att vilja kontrollera att det verkligen fungerar.

men det tog lite tid att få igång det av nån j-la anledning, W7 installerade snabbt drivrutiner, men sen var det omöjligt att få fart på det, men efter att ha ominstallerat Comviq Connect så fick jag till slut igång det.

5

okej de lät ju bra hoppas att jag får igång de men undrar fortfarade om någon skulle kunna eventuelt skicka 3connect program till min mail. marciz_92@live.se

6

hej !

modemet fungerar under förutsättning att det INTE är operatörslåst...

7

den är inte de men var de innan jag låste upp den. men jag har letat efter 3connect på nätet för att tanka hem de men hittat de inte. kan någon skicka de till min mail som jag skrev åvan.

8

Testa här

http://www.tre.se/templates/Sporg3_03_C … x?id=39378

9

Fundera två gånger förrän du går över till Tre. Läs hur jag blivit dragen vid näsan i tråden "Lurendrejeri eller inkompetens".

10

svår nöt att knäcka men prova telia nya mobiltbredband kontant

men kan inte säga på rak arm att det kommer fungerar har inte hafte tid att prova telia än

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60