Du har ju fortfarande inte sagt om du redan har en yttre antenn ansluten till modemet. har du inte det bör det bli stor skillnad med en sådan du nämner på fönsterblecket. Ice har en fin antenn till D50 som är på gång, de måste bara förstå att sätta ensugpropp på den som sitter kvar bättre så blir det en toppenantenn (minst lika bra prestanda som ett 50 cm spröt på en magnetklump). De lät mig prova en prototyp i somras.
En (svart) sugpropp som inte fästs genom att man trycker ned en liten hävarm funkar inte enligt min erfarenhet. Man blir bara frustrerad och arg på den inkompente industriformgivaren. Sedan nyligen jag bytte till en liten sugpropp från en backspegel med silikonklocka och hävarm har det funkat perfekt. Så var det sagt.
Avancerade installationer: Warum es einfach machen wenn es so schön kompliziert sein kann? En kontakt och en sladd behövs, som till alla andra antenner.
LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.