Tråd: 1820 och Dovado UMR
Undrar blir det bättre mottagning om man kopplar modemet med extra ström från den andra usb på Dovado,har 38% mottagning nu och ca 5,7Mb ner med Tele2 nu.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Huawei » 1820 och Dovado UMR
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Undrar blir det bättre mottagning om man kopplar modemet med extra ström från den andra usb på Dovado,har 38% mottagning nu och ca 5,7Mb ner med Tele2 nu.
nej, eftersom modemet kräver max 500mA, dvs, samma ström utmatning som man får ut av ett USB port.
Ok då vet jag tackar och bockar för hjälpen.är mycket nöjd med Dovado stabil har inte kopplat ner på tre dagar sen jag fick den.tack vare ditt enorma jobb du lägger ner på att uppdatera den.
varsågod!
Det kommer några till uppdateringar innan året är slut. Vi köper in USB modem ifrån hela världen och lägger in stöd för hur många vi kan. Det kommer nya modem hela tiden nu. Vissa operatörer vill ha det absolut senaste och snabbaste modem, medans andra vill ha det billigaste och saktaste varianter för att fånga volym. Vår lilla modem skolåda har nu vuxit till ett hink.
Märkte nu att när jag provade att skicka sms via UMR'n så gick inget iväg, men när sedan modemet tappade connection med nätet alltså jag inte har något internet så gick smset iväg? Ska det vara så eller? Men fortfarande ser jag inget som har kommit in. Det är ett Tele2 modem E1820.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Huawei » 1820 och Dovado UMR