Sv: Antennmätning med D35 router (RF status monitor).
I den övre bilden är modemet anslutet till två basstationer på en gång, PN 248 och 184. Den senare har taskigt Ec/Io värde. Kan knappast vara bra. I det senare diagrammet med DRC så är modemet anslutet enbart till 248. Kolla att det inte är hoppande mellan basstationer som orsakar packet loss. Nu ser man inte packet loss värde på de fönster du återgivit. Finns inget skäl varför det ska bli packet loss vid en signalnivå på ca -62 dB och bra Ec/Io. Variationen i TX och RX power kan bero på reflexmiljö som ändrar sig. tror som jag sagt tidigare att man bör ställa in på lägsta packetloss nivå om det går att urskilja som parameter. Kolla t ex att strömma radio för intensivare signalström att kolla packet loss mot. Variationen i Tx RX beror nog snarare på att basstationen reagerar på att omsändningar behövs pga packet loss än det omvända, dvs att packet loss skulle bero på ändringarna i signalnivå. Effekten går upp vid behov. Förändringarna är momentana. det kan också vara andra anslutna ice användare som förorsakar att signalnivån hoppar.
Omkring 70 ms i pingtid är bland det bästa jag uppnått också, annars har det vanligen legat kring 90-100 ms. Vore intressant om du kunde testa vad pingtiden är över radiolänken med ett traceroute program som visual route.
Fönster som visar 1x EV status har du ingen nytta av, det protokollet används inte för dataöverföringen så vitt jag vet.
disclaimer: jag kan inte delta i testandet eftersom jag sitter på kammaren i Belgien.