Hej, ny på listan. Tänkte att jag skulle dela med mig av lite erfarenheter av installation av E1820 inköpt på tre.
Har installerat på: Win* XP, Mac OS X och Linux Ubunty 9.04 jaunty.
Ingen installation gick "på några minuter". Började med Mac OS X. Showstopper kom när profil inte skapades automatiskt. Hur f*n ska jag veta vad man ska skriva i de olika fälten i profilen?
Övergav Mac och gick på Linux. Hämtade hem vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux. Showstopper kom när /dev/ttyUSB0 inte skapades när jag pluggade in modemet. Körde sudo modprobe usbserial för att ladda in modulen i kernel och sedan sudo modprobe usbserial vendor=0×12d1 product=0×1446 för att drivern ska laddas när jag pluggar in modemet. (modeprobe fungerar på kernel 2.6.28-14).
På Win* startade autoloadern och installerade drivrutinen gång på gång på gång på gång... varje gång jag anslöt modemet i USB-porten. Men inget fungerade. (Jag kör XP SP3). Hittade en Q&A på HUAWEI's hemsida som till slut hjälpte mig igång där.
När jag väl fått igång modemet på Win* så var Mac a piece of a cake. Då startar man bara Interneanslutningsapp'en, Väljer HUAWEI och fyller i fältet tel-nr (*99#) och kör anslut.
Det här är inte vad jag kallar plug'n play ![smile](http://www.mobilabredband.se/forum/img/smilies/smile.png)
/Stina