Jag lånar denna tråden eftersom jag också tror jag behöver uppdatera firmware (dashboard) och antingen unbranda till generisk software alt. Tele2's software.
EDIT: Förresten, tror jag lider av lite terminologiförvirring
Är det dashboard som Huawei envisas med att kalla det som i alla andra sammanhang kallas firmware?
Problemet är att jag köpte ett Teliabrandat E1750 på ICA Maxi som känns betydligt segare än det Tele2 brandade modemet jag lånat t.o.m. idag. Rent teoretiskt skulle det kunna vara så att det just idag dykt upp någon/några storanvändare som suger bandbredd men .......................... jag har i princip alltid haft fullt blås (så mycket som modemen klarat) här hos mig så sannolikt är min känsla korrekt.
Dessutom så får jag som max 2-2,5Mbps ner oavsett om jag använder bredbandskollen, speedtest eller TP-test mot 5,5-6,2Mbps med det lånade (och tillbakalämnade) Tele2-modemet. Bittorent orkar inte ens upp över 1Mbps trots 30+ svenska seeds.
Detta modem ska bara användas tillfälligt innan mitt Sierra-modem dyker upp och sen ska det användas i sommarstugan med ej ännu bestämd operatör.
Modemet är upplåst med kod från kodgeneratorn på denna websida och CardLock_UnLock.exe
Kan jag uppdatera modemet modemet med dom filer som finns på Tele2's websida trots att jag har ett Teliamodem eller måste jag låsa upp något annat också först?
Vispen74 skrev:Med Telenors programvara gick det inte, den gillade inte andra operatörers APN. Märkligt 
Redigerat: Tycker faktiskt att det blev bättre unbrandat. Där kan jag skaffa en profil för varje simkort/operatör t ex. Enkelt när man växlar!
Vilken metod använde du på websidan du länkade till?
/MmmMagnus